Serlachius museot

Käykää rohkeasti
pidemmälle

+358 (0)3 488 6800 | Gustaf, R. Erik Serlachiuksen katu 2 | Gösta, Joenniementie 47 | Mänttä

Serlachius-museot ovat avoinna talviaikaan 1.9.–31.5. ti-su klo 11–18.

Sulje

+358 (0)3 488 6800 | Gustaf, R. Erik Serlachiuksen katu 2 | Gösta, Joenniementie 47 | Mänttä

Avoinna:
talviaikaan 1.9.–31.5. ti-su klo 11–18
kesäaikaan 1.6.–31.8. joka päivä klo 10–18

Käykää rohkeasti
pidemmälle

Torstai 19. Tammikuuta 2017

Serlachius-museot Suomen kulttuurimatkailuviennin kärkituotteeksi

Culture Finland on valinnut Serlachius-museot Suomen kulttuurimatkailun kärkituotteeksi 2017. Kärkituotteita valittiin kaikkiaan kaksikymmentä 104 ehdotuksen joukosta. Palkinnot ojennettiin Matkamessujen ammattilaispäivän yhteydessä torstaina 19.1.2017 Helsingissä.

Serlachius-museoiden kehittämispäällikkö Päivi Viherkoski iloitsee tunnustuksesta, joka tekee museoiden kulttuurimatkailijoille suunnattuja palvelutuotteita tunnetuksi myös kansainvälisesti. Serlachius-museot osallistui kilpailuun Day of Art, Architecture ja Culinary Pleasures -tuotteella, joka on kehitetty museoissa ja johon sisältyy ravintola Göstan toteuttama puhtaiden makujen taidemenu.

– Valintamme Suomen kulttuurimatkailuviennin kärkeen on hieno tunnustus ja tuo lisää arvokasta näkyvyyttä kansainvälisessä matkailumarkkinoinnissa vuonna 2017. On varsin epätavallista, että museo toimii aktiivisena matkailunkehittäjänä ja tarjoaa itse paketoituja matkailukokonaisuuksia ja jopa busslinjan. Ammattiasiakkaat ja kuluttajat eivät osaa näitä museolta kysyäkään, mikä on ymmärrettävää, sillä eiväthän ne kuulu museoiden tavanomaiseen tarjontaan, Päivi Viherkoski toteaa.

Suomi matkailukohteena kiinnostaa nyt maailmalla. Matkailijoita houkuttelevat Suomen puhdas luonto, turvallisuus ja maan 100-vuotisjuhlavuoteen liittyvät tapahtumat.
Culture Finland on valtakunnallinen kulttuurimatkailun kehittämisohjelma. Sen tavoitteena on lisätä Suomeen suuntautuvaa kulttuurimatkailua edistämällä kulttuurin parissa toimivien tahojen yhteistyötä ja synnyttää uusia, houkuttelevia matkailutuotteita ja -palveluita.
– Nyt on ainutlaatuinen hetki hyödyntää tätä kiinnostusta ja kasvattaa matkailuelinkeinoa merkittävästi, Culture Finland -ohjelman projektipäällikkö Susanna Markkola sanoo.

Koivulahden Rapukartano sai kunniamaininnan hyvinvointimatkailua edistävässä FinRelax-tuotekehityskilpailussa. Serlachius-museot on omilla palveluillaan mukana Rapukartanon tarjoamassa tuotteessa.